Jejich oblíbenost by trvala do dneška, nebýt, že jistý David Wark Griffith začal filmy režírovat, a to tím způsobem, že geniálně rozstříhával dosavadní festovnost celistvých filmových živých dějů na postupné dílčí příběhy.
Obdobně stejně geniálně vůči dosavadním pravidlům dobového pojetí filmovosti činil i opakovaně zde zmiňovaný Sergej Michajlovič Ejzenštejn, který dosavadní tradici rozšmikal krátkými vkládanými střihy.
O těchto záležitostech se podrobněji český divák ze zdejších současných bolševicko estébáckých medií rovněž nic nedozví, třebaže na počátku šedesátých let, v prostředí tuhé zvůle komunistického režimu, míval k dispozici celý mnohadílný výukový televizní seriál dramaturgicky vymyšlený oprávněnými filmovými znalci.
S nimiž souvisejí, ale spíše souvisely, dovednosti, které v této zemi rovněž již vyhynuly.
Proto v současných zdejších časech neexistuje nic alespoň vzdáleně podobného mnou nastokrát vděčně vzpomínanému pamětihodnému televiznímu seriálu o dějinách světového filmu, autorství zřejmě pánů Jaroslava Brože a Myrtila Frídy.
.
Přičemž obdobně se ve zdejším intelektuálním prostředí naprosto nelze setkat se zájmem filmových teoretiků o kinematografické snahy Wese Andersona.
Který obdobně revolučně možná vnesl na, nebo do, chápání praxe dosavadní rentgenové plošnosti dosavadních filmových syžetů jistý jejich jiný vhled – po vzoru zobrazovacích postupů počítačových tomografů a jiných obdobných způsobů elektronického zobrazování jakoby prostorovost narativní vrstevnatosti výsledků.
Nevěřící takovéto charakteristice nechť požádají o případný vizuálně obrazový důkaz jejich příslušné praktické lékaře, kteří jim zajisté více nežli ochotně vypíší blankety na několikerá taková přístrojová vyšetření.
.
A vzpomenou-li si na ony nedávné až k nepřečkání nudně zdlouhavé popisy oněch prostorových vztahů uvnitř strašidelné vily.
.
.
Vy
Jsem zvědav, nakolik, nebo jak, budete souhlasit s následujícím tvrzením:
Režisér Wes Anderson možná vnesl na, nebo do, chápání praxe dosavadních filmových syžetů jistý jiný vhled vybuzující kvalitativně jiný druh výsledné vizuality nežli byla ta dosavadní – když po vzoru například zobrazovacího postupu počítačových tomografů jakoby prostorovost vrstevnatosti výsledků oproti jejich dosavadní rentgenové plošnosti.
.
.
GPT 4.1 nano
Vaše tvrzení poukazuje na zajímavou a poměrně originální interpretaci stylu Wese Andersona, která spojuje jeho vizuální styl s konceptem prostorové vrstvenosti, podobné jako u počítačových tomografů. Anderson je známý svým charakteristickým vizuálním jazykem, který kombinuje symetrické kompozice, bohaté pastelové barvy, precizní detail a často i retrospektivní nebo snové prvky.















