1. Podivnost situace: Samotný fakt, že hokejista v tak pokročilém věku stále hraje na profesionální úrovni a dokonce skóruje, může být považován za něco „quirky “. Obvyklé je, že sportovci končí své kariéry mnohem dříve, což dělá Jágrův úspěch výjimečným a podivným.
2. Humor a charizma: Jágrův způsob, jakým komentoval svůj gól („to byla plácaná “), ukazuje na jeho bezprostřednost a schopnost odlehčit situaci. To je další rys, který by mohl být vnímán jako quirk – jeho osobnost a přístup k něčemu, co jiní mohou brát mnohem vážněji.
3. Nepořádek s normami: Jágr překračuje očekávání, co by měl profesionální sportovec ve svém věku dělat. Takový přístup, kdy se nerespektují běžné normy a očekávání, je charakteristický pro quirk – zpochybňuje stereotypy a ustálené myšlenky.
.
Z těchto důvodů lze říci, že událost spojená s Jaromírem Jágrem může mít určitý charakter quirk, a to jak v kontextu jeho sportovní kariéry, tak v jeho osobním výrazu a chování.
.
.
Proto si nyní ke svému poučení přečtěte, jak posléze poté v obdobném výkonnostním věkovitém rekordu ponorná loď předvěkého učení starodávného Aristotela poslepu vplouvá do přístavu teorie neexistujícího žánru quirk.
.
.
Ihned po úvodní obrazové znělce stejné ve všech dílech seriálu o pátráních detektiva Murdocha, zrovna v tomto s názvem Dětský den, který jsem již docela obsáhle zmiňoval, hned mezi 43. a 44. vteřinou jeho děje, se poznovu setkáváme se záběry, jež je opět hodno komentovat s co nejpodrobnějším zaujetím.
Třebaže na nich, nebo ani v nich, poznovu nelze napoprvé spatřit nic natolik mimořádného, co by jinému stálo za záznam.
.
.
https://www.youtube.com/watch?v=ZfNgUHB5RDk& t=412s
.
.
Vždyť po širokém schodišti se zcela divácky běžně lopotí schod po schodu vzhůru mladá žena tlačící před sebou, jak nějaká mytická Sisyfka, dětský košatinkový kočárek obsazený batolecím mrnětem.
Obojí protagonisty od minula již známe: vzhledově pominutelná žena bude na konci dílu odstřelena jako škodná coby bankovní lupička, kočárek po příštích zhruba 40 minutách televizního děje odhrká schodištěm dolů v nápodobě fragmentů scény pocházející z děje letos stoletého geniálního filmu Sergeje Ejzenštejna.
Nyní však stoupá od úpatí schodiště vzhůru i detektiv Murdoch, který má náhodou uvnitř téže banky jakési vyřizování související se stavbou jeho vysněného domu.













