.
Dokonce i dcera, jedna ze 7 jeho dětí, jako náhrada Konstantina Eduardoviče Ciolkovského, klasika vší kosmonautiky, s nímž souvisí nejpůvodnější konstruktérská představa oné měsíční rakety Saturn 5.
Jehož přímá účast v kanadsko-britském seriálu by ovšem byla rodu těch nejnehoráznějších nehorázností, neboť on carskou vesnici jménem Kaluga, a to ani třeba na příkaz Čeky v úloze Leninova přímého vyslance Kominterny doprovázeného dohlížejícím komisařem Šejninem, nikdy do žádného města v sousedství, natož dokonce třeba do Toronta daleko za Beringovým mořem, sebeméně neopustil.
.
Přičemž už po několikáté připouštím, že i já sám včetně těchto mých zápisků bych se mohl televizním divákům pro osvěžení nebo rozptýlení objevit jako Murdochův komplic ve kterémsi příštím dílu pomocí koncepce jakéhosi tehdy dobového stroje času v dekoracích odpovídajících samému začátku 20. století.
Nebo například požitím jakési pudně čaropudné časové tinktury, schopné takového všeho vyjmenovaného, uzmuté z polic málem 3000 roků staré dramaturgické almary.
.
ricordato, ricorda, ricorderà
.
A to i přes mou fóbii z výšek, neboť žánr quirk, jenž na sklonku mého života i mým prostřednictvím vybublává z genologického bezpamětí, má za sebou, jak vidno z předchozích příkladů, hodně dávnou tradici.
Včetně výrůstků panožků různých výplodů oněch fantomatických představ denních snění i dílčích příhod rozmanitých alternativních historií, včetně oněch typicky stručných literárních bilancí v sovětském vězení schválně zapomenutého Daniila Charmse – vespolek s oněmi v současnosti tak rozplemeněnými vývody protisovětských dezinformačních facebookových traktátů započítáno v to.
.
A pokud někdo ze čtoucích s takovou všestranně zcela zpřeházenou chronologií nesouhlasí, dokonce včetně občasně připomínaných směsí mnou schválně našejkrovaných míchanic ze surovin postupů známých nebo oficiálně vážených žánrů, dovoluji si připomenout, že v příběhu jednoho dílu televizního seriálu z prostředí tamtěch jakže vzdálených časů začátku torontského 20. století byla jako příležitost naprosto ilustrativně sebereflexivně zmíněna i možnost televize samé jako detektivně pátrací pomůcky – a to i včetně činného přístroje televizoru.
Byť tenkrát ještě v českých dálavách padesátiletých příštích časů jakže předalece dalece vzdálené všeobecně podpultově rozšířené spotřebitelské možnosti.
.
.
Navíc nutno připomenout ve funkci bezděčných dílčích proroctví i výčet všech těch dalších prototypů různých zařízení a přístrojů, které se v dějích jednotlivých dílů racionálně murdochovského (čili nikoli snově zemanovského nebo mélièsovského) seriálu postupně objevují jako plně funkční nápovědi čehosi budoucího, a jednou samozřejmě i bezchybně fungujícího.













