Dokonce i z obdobně týchž víceméně obchodních důvodů načichlých nasmrádlou navinulostí či naopak lákavě předstíranými voňavostmi parfumerií či zprančovanými trestěmi jiných podchutí, jimiž se podbízejí vkusům povětšinou náhodných degustátorů.
.
Abych tedy obrátil vaši pozornost na cosi, co ve smyslu důstojnosti přímo na Ejzenštejnův odkaz nenavazuje, ale naopak v různých stupních jeho citací posléze dosaženými výsledky povětšinou nabývá hodnot jen pouhých odvarů.
A tak mi připadá, s výjimkou vzápětí zde mnou citovaných záběrů filmařsky souvisejících s dávným torontským dobrodružstvím bankovního příběhu odbývajícího se v časech letopočtu o roky předcházejícím Ejzenštejnovu více nežli klasickou oděskou epizodu natočenou v roce 1925, že vysvobozením z těchto dosavadních změtenin víceméně konfekčních aluzí možná pro mne bude teprve až jakási budoucí úmyslně záměrná a ve výsledku vskutku filmová pasáž.
Vytvořená sice ne s nutným ortodoxním respektem nejenom vůči tamté zrovna letos stoleté Ejzenštejnově předloze, ale přesto až puntičkářsky puristicky realizovaná v onom vůči dosavadním akademickým pravidlům zdánlivě drze bohapustě rozvolněném žánru quirk.
A proto je mi na začátek vhod i každý jen pouhý příklad snahy takovéhoto druhu.
.
.
https://www.youtube.com/watch?v=ZfNgUHB5RDk
.
.
Ve zhruba minutovém intervalu po obou stranách údaje 37:38 délky příběhu tohoto jednoho z dílů televizního seriálu o žánrově různorodých případech detektiva Murdocha se v citované scéně možná každému z diváků i divaček znalých dějin světového filmu uděje cosi jako svého druhu déjà vu.
Dotyčná seriálová scéna se totiž odehrává po celé délce širokého venkovního schodiště před centrální torontskou bankou, kterou uvnitř zrovna vyloupili muž se ženou, víceméně manželé.
.
.
Živé obrazy byly též součástí děl průkopníků filmu bratří Lumièrů, stejně jako raných trikových snímků filmového mága Georgese Mélièse.415 Jejich funkce ve filmu byla podobná jako v divadelních hrách – zastavením děje došlo ke zvýraznění či ukončení konkrétní scény.416
.
.
Nyní ovšem předchozí dvojice bankovních lupičů leží nehnutě mrtvě pod schodištěm, na jehož vrcholu po nich zůstal kočárek, který se s bezmocným batoletem uvnitř vydává nikým neřízen dolů po krkolomných schodech.
Které známé filmové dílo ihned určíte z předchozího popisu jako původní inspiraci tomuto obrazu předem ohlášené batolecí smrti?















