.
Uprostřed schodiště proto s džentlmenskou samozřejmostí ve stylu dávných let nabídne mladé ženě svou pomoc, a společně pak dotlačí kočárek s batolátkem schodištěm vzhůru až na podestu před procovsky zdobnými masivními venkovními bankovními dveřmi centrální torontské banky.
Cestou se detektiv od ženy dozví, že uvnitř probíhá jakási reklamní akce, v jejímž průběhu každá žena, která se dostaví s batoletem a zřídí si bankovní účet, dostane u pokladny ihned hotově 5 tehdejších kanadských dolarů.
Což v přepočtu na zdejší naši dnešní defraudovanou měnu by zřejmě obnášelo zhruba 1 000 obsahem zlata pevných rakouskouherských korun.
(Kráva i s odstaveným teletem stávala tenkrát asi 900, napovídají mi diváci.)
Kompletní oběd ve vyhlášené velkoměstské restauraci s příborem i pivem necelou 1 c. k. korunu.
.
Zájemkyním byl tedy toho dne nabízen v bance vklad dostatečně vysoký stanovující vkladový nominál, který v hazardních karetních hrách bývával obecně nazýváván pinka.
Bez něhož jako popudu nemůžeme začít pinkat kteroukoli hru nebo příběh.
.
Tedy nikoli snad jen tak ledasjaká pipinka.
.
Navíc nutno zmínit, že bezesporu by se nejenom v karetních hrách mělo jednat o částku natolik vysokou, aby kvůli takovéto ceně i tomu nejvyhlášenějšímu krkounovi bylo hodno soutěžit ve studiu kterékoli současné tuzemské televize.
V čemkoli…
.
Přičemž nutno v souvislosti zvýraznit i ještě obecnější pravidlo, podle něhož čím vyšší bude vstupní vklad, tím i divácky výživnější bude následná hra.
.
Po stránce dramaturgické se tedy jedná o stanovení motivace vedoucí k zápletce více nežli úctyhodně festovně.
.
.
Posléze jsem povinen v souvislosti s dolary a schody zmínit následující.
Tradici již Aristotelovu, podle jehož naučení vyjádřených v souvislosti s výstavbou dramatického díla prostřednictvím oblouků, jak byla uvedena už před 2 500 lety v knize papyrových foliantů všeobecně známé jiným nežli našincům pod názvem Poetika, alespoň jeden takovýto významový nebo významotvorný oblouk, v případě děl dramatické povahy prostřednictvím sklenutí takovéto klenbovité významové křivky mající navenek tvar dnem vzhůru obráceného lavoru.
Křivky paraboly, které musí povinně nějak významově zřetelně spojovat:
Alespoň začátek s koncem.
Například divadelního kusu.
Nebo filmu.
Jakož i každého rozumného lidského konání.
.
.
Zde splněno.
Kočárek je tlačen vzhůru k podestě – po uplynutí příběhu, od podesty nahoře nad schodištěm, neřízen, sjíždí hrkavě dolů s batoletem uvnitř.














