.
Teprve ale až za jistou mírou svých souvisejících nabytých nebo dosažených znalostí, z prostoru světa neznámé chodby navenek zatajeným kukátkovitým průzorem pohlížejí na události či souvislosti osob jiných, jež probíhají v jakési místní i příběhové vrstevnatosti průběžné soudějovosti nebo soupříčinnosti za přepážkou.
Jakoby v jakémsi podivném zrcadle se proto zprvu odehrávají í mimo jakékoli vyšetřovací kompetencence dokonce 4 detektivů.
Aby následně prostřednictvím špehýrky pak za zdmi – v jimi dírkami potajmu obzírané intimitě kterési místnosti; nebo dokonce průběžně v celých prostorech hlavního děje.
Který ovšem on, nebo jeho význam, nic podstatného neznamená, pokud nepřipočítáváme příhody, k nimž v tomtéž čase dochází stejnolehle v pokoji za přepážkou, nebo v neznámu sklepení tajné chodby, a třeba i za ještě další přepážkou s preventivně již nachystanou jinou vizírkou.
Kterou kdosi mimo všechny nám známé protagonisty obzírá třeba ve třetím doposud nevyprávěném prostoru například jejich po sobě zanechávané duchy.
Které v jejich době bylo možno prostřednictvím seancí vyvolávat – a dnes již ne.
.
.
Přičemž z takovéto paraokultně senzibilní praktiky můžeme podezřívat i speciálně broušená a za sebou vrstevnatě sestavená dílčí skla čoček objektivu filmující kamery.
.
.
Kteréžto víceméně paranormální či navýsost spiritistické shrnutí, jež ovšem odpovídá tendencím jejich doby zázraku zpodobovacího vynálezu rentgenu, a současně neskrývá nebo nezatajuje jejich dobový smysl pro magičnost, mi naprosto nebrání, abych se ještě jinak vrátil k oné zmíněné možné inspiraci scénografiemi Wese Andersona a jeho typickými snímacími postupy.
.
Jak již víme, jedním z opakovaných motivů postupujícího děje mnou popisovaného televizního příběhu je opakovaně se vracející pocit pátrajících postav, že je neustále odkudsi kdosi pozoruje.
Takže i tomu nejméně bystrému gaučovému divákovi postupně dojde, že pouhé podezření je dojmem čehosi skutečně se dějícího – co nastává například prostřednictvím průzorů v oněch očnicích hlav zvířecích trofejí, které jsou od samého počátku vstupu do prostředí nepřívětivě působící vily v účelově velmi pečlivě sestavených kompozicích navěšeny na zdech.
Například i v centrálním pokoji se stolem hromadně naservírovaným k oné prozatím v rodinném prostředí televizních seriálů doposud ne tak často triumfující výběrové vraždě prostřednictvím zcela vedlejšího instrumentu štědrovečerní hostiny.










