Reliéf minulosti
Odkaz minulosti, jež kompenzuje následky soudobé přítomnosti je ve výsledku stéblo, kterého se chytáme, když ,,hoří´´… Nebýt vzpomínek, které provázejí v našem následujícím konání, byli bychom jako racci, hledající volné hnízdo.
Čas je jako veliká hora s mnoha podzemními chodbami. Avšak má to jeden malilinkatý háček: Nedá se vrátit!!!
Veškeré zážitky a vzpomínky jsou součástí průběhu života… Ať už jsme ho do nynějška žili dobře či ne, vždy se může karta obrátit… Záleží jen a jen na nás… Avšak Darwinovu evoluční teorii a podstatu potravního řetězce to již nezmění.
Životní koloběh
Utrpení, součást běžného života… Když se dlouho ,,nic neděje´´, je to vždy podezřelé. Většinou nás dříve či později dostihne nálož, která tento pomyslný klid všestranně a mnohonásobně nahradí.
Lidé jsou ve skutečnosti dravci, kteří se bezhlavě ženou jak za svou biologickou, tak i duševní potravou. Jakmile nedostanou to, co si jejich tělo a duše žádá, začnou šílet. Celý lidský život je jeden velký boj o přežití. Časem všichni vystřídáme nejrůznější životní role, a když už jsme na konci cesty, zkrátka zmizíme. Tedy, alespoň v očích mnohých pozemšťanů.
Výňatek z citace evangelia podle Matouše, 15. kapitola
TEHDY přišli k Ježíšovi z Jeruzaléma farizeové a zákoníci řekli: ,,Proč tvoji učedníci porušují tradici otců? Vždyť si před jídlem neomývají ruce!´´
On jim odpověděl: ,,A proč vy přestupujete přikázání Boží kvůli své tradici?
Vždyť Bůh řekl: ,,Cti otce i matku a kdo zlořečí otci nebo matce, ať je potrestán smrtí´´.
Vy však učíte: Kdo řekne otci nebo matce: ,, To, čím bych ti měl pomoci, je obětní dar´´, ten již to nemusí dát svému otci nebo matce. A tak jste svou tradicí zrušili slovo Boží.
Pokrytci, dobře prorokoval o vás Izaiáš, když řekl: ,,Lid tento ctí mě rty, ale srdce jejich je daleko ode mne; marně mě uctívají, neboť učí naukám, jež jsou jen příkazy lidskými´´.
Svolal zástup a řekl: ,,Slyšte a rozumějte:
Ne co vchází do úst, znesvěcuje člověka, ale co u úst vychází, to člověka znesvěcuje.´´
Tu přišli učedníci a řekli mu: ,,Víš, že se farizeové urazili, když slyšeli to slovo?´´
Ale on jim odpověděl: ,,Každá rostlina, kterou nezasadil můj nebeský Otec, bude vykořeněna.
Nechte je: slepí vedou slepé. A když vede slepý slepého, oba spadnou do jámy.´´
Petr mu na to řekl: ,,Vysvětli nám to podobenství!´´
On odpověděl: ,,I vy jste ještě nechápaví?
Nerozumíte, že to, co vchází do úst, přijde do břicha a jde do hnoje?
To však, co z úst vychází, jde ze srdce, a to člověka znesvěcuje.
Neboť ze srdce vycházejí špatné myšlenky, vraždy, cizoložství, smilství, loupeže, křivá svědectví, urážky.
To jsou věci, které člověka znesvěcují; ale jist neomytýma rukama člověka neznesvěcuje.´´
Ježíš odtud odešel až do okolí Týru a Sidónu.
A hle, jedna kananejská žena z těch končin vyšla a volala: ,,Smiluj se nade mnou, Pane, Synu Davidův!
Má dcera je zle posedlá.´´
Ale on jí neodpověděl ani slovo. Jeho učedníci přistoupili a žádali ho: ,,Zbav se ji, vždyť za námi křičí!´´
On odpověděl: ,,Nesluší se chléb vzít dětem a hodit je psům.´´
Zhodnocení výňatku