.
Žánr quirk často zahrnuje netradiční a překvapivé prvky, které vyvolávají neobvyklé otázky nebo myšlenky o každodenním životě a lidské existenci. V tomto kontextu je zajímavé sledovat, jak se umělecká díla k sobě vztahují a jak mohou být otázky identity, historie a estetiky v quadro představovány.
21. února 2025, z klasické AI definice žánru quirk
.
.
Každý, kdo se v sortimentu materiálového software koupelnových van vyzná šířeji nežli já, mi zajisté potvrdí, že jejich teplotně příjemně vlažný vnitřní svět bývá kromě místa vysokých mýdlově voňavých pěn i tichou zátokou více nežli plnou naprosto nečekatelných objevů.
Které sice se samými těmito sanitárními nádobami přečasto zas až tak nesouvisejí – ale přesto mnohdy v náladě stavu obdobného nirvárně plodu hovícího si ve vlažné tekutosti prostředí dutiny dělohy poskytují i uvnitř vany imaginaci napůl snícího uživatele více nežli jen chvilkově inspirující návody.
Jak prostřednictvím následujícího příkladu možná souvisí i s tématem žánru quirk.
.
https://www. creativeboom. com/inspiration/wes-anderson-inspired-miniature-worlds-crafted-entirely-from-paper-and-watercolours/#:~: text=Instagram-, Wes%20Anderson%20inspired%20miniature%20worlds%20crafted%20entirely%20from%20paper%20and, Instagram%20for%20more%20paper%20delights.
.
.
Máš tady návštěvu, drahá.
Kdo je to?
Já, pusinko.
…
Raleigh říká, že tady trávíš nejmíň 6 hodin. Koukáš na televizi a jsi věčně naložená ve vaně.
O tom pochybuju.
A myslíš, že je to pro tebe zdravé? … A taky bys neměla mít poblíž vany nějaké elektrické spotřebiče. Je to velice nebezpečné.
Přivázala jsem to k topení.
…
Ale na oči to určitě dobré nebude.
.
.
18: 25
Připomínaná scéna odehrávající se v koupelně newyorského bytu je citátem z filmu The Royal Tenenbaums (2001), zbabělecky česky nazvaného Taková zvláštní rodinka.
Byť i samo slovo zvláštní může být bráno za jeden z mnohačetných významů slova quirk.
.
Poněvadž tento film, stejně jako namátkou třeba Asteroid City, The Wonderful Story of Henry Sugar nebo The Phoenician Scheme, mají společného režiséra, tedy Wese Andersona, měly by mít, nebo alespoň v jisté míře nápovědi obsahovat, jakýsi identifikovatelný společný znak.
.
.
Rozdíl mezi prostředími koupelen v těchto filmech je pouze vnější, jen zdánlivý, když například hlava dívky jménem Margot cáchající se v prostředí moře vany newyorské míří ve filmové kompozici doleva, zatímco hlava Midge Campbellové herecky imitující sebevraždu uvnitř vany zhotovené z nazelenalého umělohmotného akrylátu a instalované v koupelně motelu na kraji Nevadské pouště směřuje ve filmu Asteroid City ze záběru směrem doprava.















