Pojednání

SLEPÁ POZNÁMKA
Četba díla zabere cca 6 min.

Eabcdef
B.L.Moott
Autor: B.L.Moott

.

Obecně platí, že slepý je ten, jenž není vidoucí.

Ovšem v tomtéž smyslu i takový, který cosi nedohlédne.

Nebo nerozezná.

Nebo jako viditelné nepřijme, třebaže i pro něj bylo viditelné.

.

Slepý zčasta míjí.

.

.

Proto jsem nemohl nechat bez zájmu, co se mi objevilo před očima včera odpoledne v délce pouhého jednoho odstavce.

Nebylo přece možno pominout, maje sám související zkušenost, neboť jsem před 5 roky v souvislosti s onou ve mně nalezenou rakovinou podstoupil mnohá související vyšetření prostřednictvím vizualizujících lékařských elektronických přístrojů.

V některých případech se jednalo o pohledy až zázračné.

.

Ale abych neodbíhal od tématu, dotyčný včerejší odstavec zněl:

.

Obdobně jako neexistuje nic alespoň podobného mnou vděčně vzpomínanému pamětihodnému seriálu, autorství zřejmě pánů Jaroslava Brože a Myrtila Frídy, naprosto nijak se ve zdejším intelektuálním prostředí projevuje zájem filmových teoretiků o snahy Wese Andersona.

Který obdobně revolučně možná vnesl na, nebo do, chápání praxe dosavadních filmových syžetů jistý jiný vhled – po vzoru zobrazovacího postupu počítačových tomografů jakoby prostorovost vrstevnatosti výsledků oproti jejich dosavadní rentgenové plošnosti.

.

.

Ale ač jsem nechápal i nemohl vysledovat mé důvody, zdálo se mi, že jsem tomuto sdělení porozuměl.

Ačkoli mi bylo jasné, že bych je nebyl schopen srozumitelně zprostředkovat komukoli dalšímu.

.

Proto oni všichni doposud nevěřící nechť požádají o případný důkaz jejich příslušné praktické lékaře, kteří jim zajisté více nežli ochotně vypíší blankety na nejméně dvoje takováto zobrazovací přístrojová vyšetření.

.

Ovšem já sám, záměrně už roky žijící mimo jakékoli společenské okolí, bych se na oprávněnost předchozího shrnutí neměl koho tázat, s kýmkoli o jeho případné důkazy opatřené opodstatněnosti debatovat.

Poněvadž ochotní k tomuto druhu zájmů nedocházejí ani na fejsbuk nazvaný mou identitou, uchýlil jsem se k dotazu vůči chatbotovi umělé inteligence.

Víceméně jako do nějakého hnízda vystlaného laskavými všeobjímajícími kompetencemi povídkového žánru sci-fi.

.

.

Vy

Jsem zvědav, nakolik, nebo jak, budete souhlasit s následujícím tvrzením:

Režisér Wes Anderson možná vnesl na, nebo do, chápání praxe dosavadních filmových syžetů jistý jiný vhled vybuzující kvalitativně jiný druh výsledné vizuality nežli byla ta dosavadní – když po vzoru například zobrazovacího postupu počítačových tomografů jakoby prostorovost vrstevnatosti výsledků oproti jejich dosavadní rentgenové plošnosti.

?

.

GPT 4.1 nano

Vaše tvrzení poukazuje na zajímavou a poměrně originální interpretaci stylu Wese Andersona, která spojuje jeho vizuální styl s konceptem prostorové vrstvenosti, podobné jako u počítačových tomografů. Anderson je známý svým charakteristickým vizuálním jazykem, který kombinuje symetrické kompozice, bohaté pastelové barvy, precizní detail a často i retrospektivní nebo snové prvky.

Pokud bychom měli srovnávat jeho práci s metodou počítačových tomografů, lze říct, že Andersonův styl často vytváří dojem „vrstvené“ nebo „prostorové“ struktury – scénografie, kostýmy a kamerové úhly působí jako vrstvy, které se navzájem překrývají a vytvářejí dojem hlubšího prostoru a složitosti. Tento vizuální vhled může být vnímán jako „jiný“ než tradiční filmová vizualita, která byla často zaměřena na plošší, méně strukturální obrazy.

Vaše analogie s tomografy je zajímavá – naznačuje, že Andersonův styl „skládá“ obraz do vrstev, které lze vnímat jako hlouběji reprezentující komplexitu, namísto pouhého plošného obrazu. Tento přístup může přispívat k tomu, že jeho filmy mají výrazně jinou vizuální kvalitu, která může být vnímána jako „prostorovější“, nebo „vrstvenější“ než tradiční filmové zpracování.

Shrnuto, souhlasím s tím, že Wes Anderson možná do svých filmů vnáší určitý jiný vhled, který ovlivňuje jejich vizuální podobu a může být přirovnáván k vrstvení prostorových struktur podobně jako u tomografických snímků. Tento styl přispívá k jejich unikátní estetice a vnímání hloubky a složitosti, které odlišují jeho filmy od běžných filmových syžetů.

Pokud máte další otázky nebo byste chtěl rozšířit diskusi, rád pomohu!

.

.

Jiná, konkrétně reálná, možnost pomoci k mé záchraně už není – a pokud taková existuje, například v oblasti pornografie, nejsem ji schopen vizualizujícím vizírem jakéhokoli medicínského zobrazovacího přístroje ze svého místa sebeméně dohlédnout.

.

Zatímco v civilizaci již dlouhé roky vznikají s pomocí přístrojů počítačových tomografů respektovaná umělecká díla výtvarné povahy, dokonce nachystána k vyhledání komukoli na google.com.

.

.

Připouštím obecné mínění kohokoli, že umělecká díla, a ta současná zejména, jsou významově vícevrstevnatá.

Rozdílnými způsoby a postupy, na různých úrovních.

Například literární, nebo přímo textová, komparatistika se zkoumáními takových diferencí dílčích struktur zabývá již dlouhá desetiletí.

Aniž jsem schopen posoudit, nakolik ve zkoumáních vizuálních struktur popostoupila například genologie v rozlišování výsledků onoho stavu vidění vyvozujícího se z možností a omezení oné plošnosti tradičních rentgenových metod oproti zviditelňování víceméně prostorových výsledků zpodobovacích postupů zařízení počítačové tomografie.

.

Snad ale nikoho neurazím, když ke srovnání použiji namísto černobílého rentgenového snímku například kostí ruky nadvakrát zlomené v předloktí stejně statickou notoricky známou sadu rozfázovaných fotografií běžícího dostihového koně, jak je pořídil ještě v časech před vynalezením kinematografie její více nežli významný klasik Eadweard Muybridge.

Třebaže nenatočil ani jediný dodnes vzpomínaný film.

Nato pro srovnání nebo porovnání jen pouhých vzájemných analogií dvojích podob poskytnu stejně statickou plochu sestavenou ze 32 prostorových řezů lidským mozkem, jež byly získány za pouhých několik zlomků vteřiny pobytu pacienta ležícího na zádech uvnitř gyroskopu bílého snímacího válce.

.

https://www.thoughtco.com/thmb/KdnKatlofw0i8iG8VAJPbojrB38=/750×0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():format(webp)/high-speed-sequence-of-a-galloping-horse-and-rider-680806289-59c0259c68e1a20014827f5f.jpg

.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/CT_brain_scan_of_child_with_medulloblastoma_and_resulting_hydrocephalus.jpg

.

.

Kůň a mozek.

Toporně bušící kopyta a oproti nim zachycení změn bleskurychlých pohybů mozkových synapsí všemi možnými jim určenými prostory.

Třebaže zrovna tahle málem světelná rychlost není v koňsky těžkopádné stylistické nemotornosti mých textů doposud naprosto vůbec vůbec vidět.

.

.

https://i.pinimg.com/1200x/6c/82/e8/6c82e8f27f6c6ef4f21eabf5ae2bd498.jpg

.

O autorovi

B.L.Moott

B.L.Moott

Přihlásit se k odběru
Upozornit na
guest

0 Komentářů
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Velikost textu
☆ Nehodnoceno ☆

Poslední příspěvky autora:

Velikost textu
☆ Nehodnoceno ☆
Přidej své hodnocení

Poslední příspěvky autora

Jak se ti to líbilo?

☆ Nehodnoceno ☆
Přidej svou minirecenzi:

Výběr žánru/díla


Ze stejného soudku

O narozeninách si můžeme uvědomit podstatu slunečního znamení, do kterého jsme se narodili, podst...
PODNĚTY Z NITRA DUŠE Pokud se vydáváme na cestu, tak většinou víme, kam jdeme, známe cíl, někd...
S končícím věkem Ryb vstoupila sluneční soustava v relativně nedávné minulosti do vnějšího ok...
Vlasy jsou ukazatelem životní, tělesné i duševní síly člověka, jsou symbolem vitality, sexuality...
Mít někoho „strašně rád (ráda)“ nebo „děsně rád (ráda)“ nemusí vždy vyjadřovat pouze...
Naučte se psát   Jistě se vám bude zdát, že jde v názvu díla o překlep. Někdo by tam ch...
Nalezení rovnováhy, protože vše se odvíjí od síly vůle, je o síle vědomého rozhodnutí dosaže...
Symbol šátku na očích bohyně Spravedlnosti může mít dvojí význam, též ve smyslu „dvojí met...
Vítr fouká. Opírá se do mého těla. Procházím městem, rychle, jako bych nebyl ve vlastním těle,...
Dokážete se klidně a uvolněně dívat do očí člověku, se kterým hovoříte, nebo člověku, kter...
. V současných časech již Velký inseminátor nazývaný Google. com chrlí každý den do intern...
Jsou negativní emoce prospěšné? Negativní emoce jsou námi nepochopené, pro ego jsou přirozené. P...
Mysl je opojena a omámena oblačným blankytem, pohledem do kouzelné tůně, pohledem na krajinu pohád...
Co nás samé definuje vzhledem k mnoha opakujícím se kosmickým zrozením a věčným návratům do hm...
Objevování vlastní kreativity, skrytých schopností a dovedností (psychických i manuálních), mů...

Výběr žánru/díla


Ze stejného soudku

Známe několik druhů lásky poznané i nepoznané. Od lásky duchovní, která je základem všeho, se ...
Dokážete se klidně a uvolněně dívat do očí člověku, se kterým hovoříte, nebo člověku, kter...
Nalezení rovnováhy, protože vše se odvíjí od síly vůle, je o síle vědomého rozhodnutí dosaže...
Objevování vlastní kreativity, skrytých schopností a dovedností (psychických i manuálních), mů...
. V současných časech již Velký inseminátor nazývaný Google. com chrlí každý den do intern...
. „Cherry Lane Toronto“ může odkazovat na dvě odlišné věci: Cherry Beach, oblíbený veřejn...
Mysl je opojena a omámena oblačným blankytem, pohledem do kouzelné tůně, pohledem na krajinu pohád...
Jsou negativní emoce prospěšné? Negativní emoce jsou námi nepochopené, pro ego jsou přirozené. P...
PODNĚTY Z NITRA DUŠE Pokud se vydáváme na cestu, tak většinou víme, kam jdeme, známe cíl, někd...
Symbol šátku na očích bohyně Spravedlnosti může mít dvojí význam, též ve smyslu „dvojí met...
Naučte se psát   Jistě se vám bude zdát, že jde v názvu díla o překlep. Někdo by tam ch...
Vítr fouká. Opírá se do mého těla. Procházím městem, rychle, jako bych nebyl ve vlastním těle,...
Slovo "potucha" znamená tušení, ponětí, dojem nebo zdání. Často se používá ve spojen...
S končícím věkem Ryb vstoupila sluneční soustava v relativně nedávné minulosti do vnějšího ok...
. Žánr quirk často zahrnuje netradiční a překvapivé prvky, které vyvolávají neobvyklé otá...
Hlasité předčítání

Souvislé předčítání vícestránkových titulů:

(Využívá hlasy integrované v prohlížečích. Proto v některých nemusí fungovat.)

Připraveno.