Scénář

Malíř a živé plátno

Autoři

Josef Stráca Ilko a Richard Bobeš Šmíd

(www.blbcinaentou.cz)

Malíř a živé plátno

 

Blbec                    Celej život závidím malířům. Chtěl jsem tu po sobě zanechat taky nějakou Guernicu jako Picasso nebo Monu Lisu jako Da Vinci nebo vymalovanou Sixtýnskou kapli jako Michelangelo. Ale nějak jsem se zasek u voskovek, od vodovek jsem byl vždycky jako prase a za vrchol svého umění považuju vymalování hajzlíku u strejdy na Vysočině. A to ještě jenom díky tomu, že strejdovi bylo všechno jedno. Taky když sleduju, jaký paskvily jsou schopný za nekřesťanský peníze prodávat některý lidi ze šoubyznysu, tak bych se do toho pustil hned. Nejvíc ale závidím těm umělcům, co malujou na živý ženský těla. Stojí jim tam (kromě jinýho) krásný mladý, ale hlavně nahý holky. Rozumíte? A ti malíři si na nich můžou malovat, co chtěj. A všude! Chápete to? Úplně všude! Teď si přeju, abych měl taky tu možnost malovat na krásný mladý nahý tělo! Maluje zády k příchodu Blbečka. Vchází Blbeček s točnou v trenýrkách, otočí obraz a stoupá si doprostřed podia na točnu. Blbec míchá barvy a recituje. Chtěl bych namalovat té dívce s krásným klínem. Kytici z růží, nebo jenom s blínem. Tak už si konečně stoupni na tu kůži a nemel s sebou. Trochu starej pergamen. Potřeboval by ještě aspoň na měsíc vypnout do rámu. Je to samá vráska. Ty vole ty jsi jako kostra z čápa! A hodně starýho! Ale jasně, nemůžu chtít hned mladý kůzle, jako někdo. Už nejsem prase. Aspoň že ty trenky jsou zánovní. Dokonce snad Adidas! Tak ne, Fiat je to!

Blbeček               Proč Fiat?

Blbec                    Adidas má jen tři čárky ve znaku a ty tam máš čtyři.

Blbeček                Oni tam udělali místo třech čárek čtyři?

Blbec                    Oni ne. Nu což já taky nejsem zrovna Mucha, tak se do toho pustíme. Dál recituje. Chtěl bych namalovat té dívce s krásným klínem. Kytici z růží, nebo jenom s blínem oddávat se malování. Blbeček se zavrtí, jako, že ho to lechtá a Blbec pokračuje vztekle. Tohle to je k uzoufání! Viděls někdy ty modelky? Ty stojej jak přibitý, aby mohl mistr tvořit. Ty se meleš jak voda pod Huberťákem. Prosím tě stůj a nevrť se!

Blbeček               Ale když mě to lechtá!

Blbec                    Lechtá, lechtá. Na oltář umění se musí položit oběť.

Blbeček               No právě. Já jsem si položil oběd v zákulisí a je v čudu!

Blbec                    Myslíš ty nudle s mákem?

Blbeček               No. Nudle s mákem to byly!

Blbec                    Tak ty sem neviděl. Hele. Jsi na dobrý cestě. Oběd už si položil, teď polož oběť a nevrť se! Maluje na Blbečka trojúhelníky. Maluju úhelníky na tělo. Tak, jak by se to dělat nemělo. Každý můj tah je odmocnina. A po každým tahu kocovina.

Blbeček               Dělej prosím tě. Odmocnina, kocovina, mě je tady ale zima.

Blbec                     Picassem se stanu lehce.

Blbeček                To snad se mi věřit nechce.

Blbec                     Nemel hubou a dočkej chvíle. Už to vidím, chybí brýle. Hele. Vem si tadyty brýle, ať ti to nestříká do očí.

Blbeček                Já nic nevidím.

Blbec                     Nepotřebuješ vidět. Hlavně stůj.

0
5/5 (1)
Přihlásit se k odběru
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0